Čtyřicet let od chvíle, kdy Peugeot představil ikonický model 205 GTi, přichází elektrická revoluce. Nový Peugeot E-208 GTi je tady – a přináší víc než jen poctu slavné historii. Přináší čistou radost z jízdy, výkon 280 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Bez výfuků, zato s pořádnou dávkou charakteru.

Peugeot E-208 GTi: Elektrická ikona s DNA legendy
Zpět ke kořenům. Ale jinak.
Když Peugeot před 40 lety uvedl model 205 GTi, změnil tím svět malých sportovních vozů. A teď dělá něco podobného – tentokrát však s elektromotorem. Nový E-208 GTi byl slavnostně odhalen na okruhu 24 hodin Le Mans a od prvního pohledu dává najevo, že má benzín v krvi, i když ho ve skutečnosti nepotřebuje.
Jeho vzhled si bere to nejlepší z minulosti – červené detaily, rozšířené blatníky, 18palcová kola s perforací po vzoru „děrovaných“ disků modelu 205 GTi – a posouvá vše do současnosti s francouzskou elegancí. Nechybí ani ikonický červený lak, který je exkluzivní pouze pro GTi verzi.

Design, který mluví tiše – ale sebevědomě
Peugeot E-208 GTi není žádný výstřední exhibicionista. Spíš tichý dravec. Vzhled je elegantní, sportovní a promyšlený do detailu. Karoserie je snížená o 30 mm, rozchod kol rozšířený vpředu o 56 mm a vzadu o 27 mm. Nový difuzor, aerodynamické prvky a světelný podpis se třemi LED „drápy“ vepředu i vzadu vytváří dojem síly, aniž by musel křičet.
A pak tu máme interiér – červené bezpečnostní pásy, prošívání a koberečky evokují slavného předchůdce, stejně jako sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a červeným čalouněním. Kompaktní volant s červenou alcantarou a digitální kokpit doladěný do sportovní atmosféry vám dají pocit, že sedíte ve skutečném závodním stroji.
Výkon? Víc než solidní.
Srdcem nového GTi je elektromotor M4+ o výkonu 280 koní a 345 Nm točivého momentu. Tento hatchback tak zvládne stovku za 5,7 sekundy, a maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Díky samosvornému diferenciálu, špičkovým pneumatikám Michelin Pilot Sport Cup 2 a podvozku od Peugeot Sport budete mít výkon pod kontrolou i v těch nejostřejších zatáčkách.
Baterie o kapacitě 54 kWh umožňuje dojezd až 350 km dle WLTP, s možností rychlého nabíjení – z 20 na 80 % se dostanete za méně než 30 minut. A pokud se vám nechce myslet na kabely, aplikace MyPEUGEOT se postará o plánování nabíjení, předehřev interiéru i navigaci.
Know-how z Le Mans
Na vývoji se podílel tým Peugeot Sport, známý z motorsportu a vytrvalostních závodů. Jejich zkušenosti s hybridními speciály Peugeot 9X8 jsou znát – například v optimalizovaném chlazení nebo precizním brzdovém systému s předními čtyřpístovými třmeny.
Ne náhodou byl nový E-208 GTi představen právě na okruhu Le Mans. Je to důkaz, že se Peugeot nehodlá vzdát ani emocí, ani zábavy za volantem – i v době elektromobility.
Budoucnost GTi je elektrická. A pořádně ostrá.
Nový Peugeot E-208 GTi není retro. Je to nový začátek. Sází na přesnost, řidičský zážitek a elegantní design – to vše bez emisí a se stoprocentně elektrickým srdcem.