Přejít k hlavnímu obsahu

Akční nabídka na elektrické vozy. Se státní dotací další sleva ve výši 200 000 Kč! Prozkoumejte naši nabídku elektrických vozů.

Akční nabídka na elektrické vozy. Se státní dotací další sleva ve výši 200 000 Kč! Prozkoumejte naši nabídku elektrických vozů.

Akční nabídka na elektrické vozy. Se státní dotací další sleva ve výši 200 000 Kč! Prozkoumejte naši nabídku elektrických vozů.

Lenner Motors

Menu

Zavřít

Main

Main

arrow
Hyundai

Hyundai

arrow
MG

MG

arrow
Peugeot

Peugeot

arrow
Peugeot Motocycles

Peugeot Motocycles

arrow
Hyundai IONIQ 5 N - Autosalon a servis Lenner Motors
Zpět na aktuality

Zbrusu nový Hyundai IONIQ 5 N představen

Výkon neuvěřitelných 650 koní! 

IONIQ 5 N, první elektrické vozidlo od značky Hyundai N, představuje nový segment technologicky pokročilých a výkonných elektromobilů, které jsou připraveny pro závodní okruhy.

IONIQ 5 N signalizuje první krok v elektrifikaci značky N a bude následován dalšími elektrickými modely N. Také IONIQ 5 N představuje tři základní pilíře sportovních výkonů N – agilitu v zatáčkách, schopnost jízdy na závodních okruzích a vhodnost pro každodenní použití. 

Posílení karoserie a podvozku zvyšuje torzní tuhost a umožňuje vozidlu okamžitou reakci na řízení. Spolu s pohonem všech kol, díky dvěma elektromotorům umožňuje IONIQ 5 N projet zatáčky jako závodní vůz. 

V nejvyšším výkonu až 478 kW (650 k) s aktivovaným režimem N Grin Boost, vozidlo nabízí vyšší odolnost díky vynikajícímu systému řízení provozní teploty a rekuperační brzdové soustavě. 

Systémy N e-shift a N Active Sound + vytvářejí atmosféru a zvukový doprovod podobný řízení výkonných vozů se spalovacími motory. 

Mezi mnoha exkluzivními sportovními prvky výbavy a funkcemi modelu IONIQ 5 N nalezneme N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense a Track SOC.

Značka Hyundai představila na Goodwoodském festivalu rychlosti světovou premiéru modelu IONIQ 5 N, který je prvním vysokovýkonným elektromobilem značky N. Tento model představuje elektrifikovanou budoucnost značky N a nadšeným fanouškům vysokých výkonů nabízí nový způsob elektrifikace, který odpovídá jejich vášni pro sportovní jízdu na silnici i na závodním okruhu.

Nový model IONIQ 5 N navazuje na dlouhou tradici značky Hyundai, která spojuje kvalitu s výjimečnými jízdními zážitky díky modelům N. Značka N se vrátila do světa rallye (WRC) v roce 2014 a její úspěchy, korunované ziskem několika mistrovských titulů, přinesly společnosti Hyundai vítěznou DNA, která se odráží ve vysokovýkonných modelech N. Tento dynamický vývoj pokračuje nyní prostřednictvím elektrifikace. Jako ideální základ pro vývoj prvního vysokovýkonného elektromobilu značky N posloužil oceněný model IONIQ 5, který vznikl na základě platformy E-GMP.

Hyundai N se prostřednictvím modelu IONIQ 5 N stává hlavním technologickým tahounem v rámci značky Hyundai. Tento nový model přináší do sériové výroby pokročilé technologie, které budou sdíleny s ostatními elektromobily Hyundai, a tím přispěje k celkové konkurenceschopnosti značky. IONIQ 5 N je prvním krokem v této strategii a další elektrické modely N budou následovat.

IONIQ 5 N spojuje globální modulární platformu E-GMP (Electrified-Global Modular Platform) základního modelu s N technologiemi z motorsportu a využívá znalostí, které značka získala při vývoji elektrifikovaných "pojízdných laboratoří" jako jsou prototypy RM20e, RN22e a N Vision 74. Tímto způsobem IONIQ 5 N maximalizuje schopnost elektromobilu dosahovat vysokých výkonů a splňuje nejvyšší požadavky značky N, které se opírají o tři základní pilíře sportovních výkonů N: "agilitu v zatáčkách", "připravenost na závodní okruhy" a "sportovní vlastnosti pro každodenní provoz".

Pohon všech kol pomocí dvou elektromotorů umožňuje IONIQ 5 N nabízet jízdní vlastnosti podobné závodním vozům, vyznačující se skutečnou "agilitou v zatáčkách". 

Pro dosažení charakteru "dravce ve zatáčkách" byl u modelu IONIQ 5 N proveden upgrade skeletu karoserie pomocí 42 dodatečných bodových svarů a 2,1 metru dodatečných lepených spojů. Prostor pro umístění elektromotorů a akumulátorů byl posílen. Byla zvýšena příčná tuhost pomocných rámu vpředu i vzadu. Přední i zadní nápravy IDA (Integrated Drive Axle) s integrovaným pohonem, inspirované závodními vozy WRC (World Rally Championship), byly posíleny pro přenos vyššího točivého momentu elektromotorů. Neodpružené hmoty byly sníženy díky použití lehkých kovaných 21" kol z hliníkové slitiny. 

Sloupek řízení modelu IONIQ 5 N byl také posílen. Díky tomu má vůz rychlejší odezvu na řízení a poskytuje řidiči přesnější odezvu. Vůz je vybaven speciálně naladěným elektrickým posilovačem řízení N R-MDPS (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering) s elektromotorem umístěným na řídicí tyči, strmějším převodem řízení a optimalizovanou odezvou. Výsledkem těchto vylepšení je přímější a komunikativnější řízení, které poskytuje řidičům větší pocit jistoty. N Pedal byl vyvinut s ohledem na hmotnost a rozměry elektromobilů. Jeho cílem je poskytnout jízdní vlastnosti s rychlými reakcemi, které jsou charakteristické pro soutěžní vozy Hyundai i20 N WRC. Tato inteligentní softwarová funkce, dostupná v modelu IONIQ 5 N, umožňuje okamžitou změnu směru jízdy při otočení volantu při vstupu do zatáčky a zvýšenou citlivost pedálu plynu. 

N Pedal využívá podobnou technologii jako rekuperační brzdový systém i-Pedal, ale klade důraz na rychlou a vzrušující jízdu v zatáčkách před energetickou účinností. Při brzdění se využívají síly k přenesení hmotnosti, což umožňuje ostřejší vstup do zatáčky. 

N Drift Optimizer je funkce, která pomáhá udržovat vyvážený úhel smyku vozidla prostřednictvím koordinovaného ovládání různých systémů vozidla na základě reálných časových dat. Integrovaná funkce Torque Kick Drift umožňuje řidiči simulovat rychlé sešlápnutí a uvolnění spojkového pedálu, které je typické pro vozy s pohonem zadních kol a spalovacím motorem v situacích vyžadujících okamžité vyvolání řízeného smyku. Tato funkce je výsledkem sofistikované technologie elektronického řízení. 

N Torque Distribution umožňuje plně variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, přičemž je možné upravovat rozdělení v 11 úrovních. Elektronicky řízený samosvorný diferenciál, e-LSD (electronic Limited Slip Differential), na zadní nápravě optimalizuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost v zatáčkách. Možnosti nastavení elektronicky řízeného odpružení jsou rozšířeny o dodatečné senzory pohybu kol a rozsah tlumicí síly je zvýšen díky větším tlumičům.

Vylepšený systém elektrického pohonu, zdokonalené chlazení sady akumulátorů a funkce N Brake Regen posilují schopnosti vozidla IONIQ 5 N pro jízdu na závodním okruhu.

Tento výkonný elektromobil je vybaven několika technickými inovacemi. Jeho elektromotor dosahuje v režimu N Grin Boost až 21 000 otáček za minutu a nabízí nejvyšší výkon 478 kW (650 k). To je dosaženo pomocí dvoustupňového invertoru s vyšší energetickou účinností a novou sadou akumulátorů o kapacitě 84 kWh.

IONIQ 5 N také přináší nové standardy pro řízení provozní teploty v náročných podmínkách na závodním okruhu. V porovnání se svými konkurenty je tento model odolnější vůči poklesu výkonu způsobenému tepelným zatížením, čímž minimalizuje riziko ztráty maximálního výkonu z důvodu přehřátí.

Pro zvýšení výkonu na závodním okruhu se využívá několik exkluzivních funkcí. Funkce N Grin Boost maximálně zrychluje vozidlo po dobu 10 sekund tím, že zvyšuje výkon. N Launch Control nabízí tři různé úrovně trakce pro nejrychlejší možný rozjezd. Funkce Track SOC (State-of-Charge) sleduje stav nabití akumulátorů a automaticky vypočítává spotřebu elektrické energie na jednotlivá kola.

Vylepšený systém řízení provozní teploty akumulátorů zahrnuje větší chladič, účinnější chladič oleje elektromotorů a chladič sady akumulátorů. Samostatné chladiče pro sadu akumulátorů a elektromotory maximalizují odolnost vozidla IONIQ 5 N vůči poklesu výkonu během intenzivní jízdy na závodním okruhu.

Před jízdou může řidič využít funkci N Battery Pre-conditioning, která optimalizuje provozní teplotu akumulátorů pro maximální výkon. Jsou k dispozici dva režimy - "Drag" pro krátkodobé využití maximálního výkonu a "Track", který udržuje optimální a co nejnižší teplotu akumulátorů pro delší jízdu na okruhu. 

Funkce N Race dále zlepšuje odolnost elektromobilu na závodním okruhu. Řidič má tak ještě větší kontrolu nad využíváním dostupné elektrické energie. Funkce N Race využívá know-how z motorsportu a umožňuje maximalizovat využití zdrojů pro dosažení co nejrychlejších časů na kolo. Změny nastavení, které by normálně vyžadovaly tým mechaniků s rozsáhlým vybavením, jsou nyní dostupné prostřednictvím pohodlného stisknutí příslušného tlačítka v modelu IONIQ 5 N. 

Díky funkci N Race mohou řidiči strategicky upřednostnit režimy "Endurance" nebo "Sprint". Režim "Endurance" maximalizuje dojezd na závodním okruhu omezením nejvyššího výkonu a tím zpomaluje nárůst teploty. Režim "Sprint" naopak zvyšuje výkon a umožňuje krátkodobé využití většího množství energie. Řidiči tak mohou přesně nastavit svou energetickou strategii a vytvořit ideální podmínky pro dosažení svých závodních a sportovních cílů. 

IONIQ 5 N disponuje nejvýkonnějším brzdovým systémem v portfoliu značky Hyundai, který byl optimalizován pro sportovní jízdu. Součástí tohoto systému jsou přední kotoučové brzdy o průměru 400 mm.

Model IONIQ 5 N se může pyšnit designovými prvky, které nejen přispívají k vyšším výkonům, ale také inspirují vášnivou jízdu. Exteriér vozu je doplněn o kontrastní černé ozdobné díly a zadní spoiler ve stylu křídla, které zdůrazňují sportovní charakter a maximalizují jeho potenciál pro jízdu na závodním okruhu.

Model N se odlišuje od základního modelu IONIQ 5 pozměněnými proporcemi. Je o 20 mm nižší, rozšíření spodní části karoserie o 50 mm umožnilo použití širších pneumatik a přidání výraznějšího difuzoru, čímž se prodloužila vnější délka karoserie o 80 mm. 

Přední část vozu je zdobena maskou chladiče v novém designu N Mask, která je vybavena funkční síťovou mřížkou, otvory systému vzduchových clon a vzduchovými klapkami pro lepší chlazení. Přední spoiler umístěn na spodní části nárazníku zdůrazňuje nízkou výšku vozu a jasně vyjadřuje jeho výkonový potenciál. 

Model IONIQ 5 N je vybaven exkluzivním odstínem "oranžová Luminous" na černém krytu předního nárazníku, který se používá také na bočních prazích, což dodává vozu vzhled připravený pro jízdu na závodním okruhu. 

Kovaná kola o velikosti 21″ z lehké slitiny s pneumatikami Pirelli P-Zero rozměru 275/35 R 21 zvyšují přilnavost a zlepšují jízdní vlastnosti vozu. Zadní část vozu je doplněna výrazným zadním spoilerem ve stylu křídla, oranžově zvýrazněným zadním difuzorem a výstupy vzduchu, které přispívají k optimálním aerodynamickým vlastnostem a posilují agresivní design vozu. 

Interiér modelu IONIQ 5 N přivítá cestující atraktivním designem, který je typický pro rodinu modelů N. Mnoho prvků výbavy nese logo N, včetně volantu, sedadel, ochranných výplní dveří a kovových pedálů. Volant N je nově navržen s prominentně umístěným logem N a tlačítky pro nastavení jízdních režimů. Středová konzola je optimalizována pro jízdu na závodním okruhu s měkkými opěrnými ploškami a posuvnou loketní opěrkou. Sedadla N poskytují pevnou oporu horní i spodní části těla při sportovní jízdě. V interiéru se používají trvale udržitelné materiály, včetně recyklovatelných a ekologicky zpracovaných materiálů.

Model IONIQ 5 N se také představí na Goodwoodském festivalu rychlosti 2023, kde značka N bude mít vlastní expozici s několika vozidly, včetně modelu IONIQ 5 N. Těmito designovými prvky IONIQ 5 N nabízí působivý vzhled, který přispívá k vyšším výkonům a inspiruje vášnivou jízdu.

Technické údaje 

Nejvyšší výkony elektromotorů 
Přední: 166 kW / 226 k 
Zadní: 282 kW / 383 k 
Celkový nejvyšší výkon: 448 kW / 609 k 
V režimu Boost: 478 kW / 650 k 
(Přední: 175 kW, 238 k / Zadní: 303 kW, 412 k) 

Baterie 
Kapacita: 84 kWh 

Nabíjení 
Rychlost nabíjení: 350 kW 
Doba nabíjení: Z 10% na 80% za 18 minut 

Vnější rozměry 
Délka: 4,715 mm 
Šířka: 1,940 mm 
Výška: 1,585 mm 
Rozvor: 3,000 mm 

Pneumatiky 
Pirelli P-Zero 275/35R21 

Brzdová soustava 
Vpředu: 4pístkové třmeny, kotoučové brzdy o průměru 400 mm 
Vzadu: 1pístkové třmeny, kotoučové brzdy o průměru 360 mm 

Rekuperační brzdění 
Zpomalení: 0.6 G (0.2 G při aktivovaném ABS) 0 – 100 km/h 3.4 s. (v režimu Boost) 

Maximální rychlost 
260 Km/h 

Dojezd 
Bude zveřejněn v době uvedení na regionální trhy 

Barvy karoserie 
Matná Performance Blue, Performance Blue, Perleťová Abyss Black, Metalická Cyber Gray, Matná Ecotronic Gray, Ecotronic Gray, Matná Atlas White, Atlas White, Matná Gravity Gold, Perleťová Soultronic Orange 

Barva interiéru
Černá s akcenty v odstínu Performance Blue 

* Údaje o spotřebě elektrické energie nejsou definitivní. Používejte výše uvedené předběžné hodnoty. Specifikace vozidla a jeho prvky výbavy se mohou v jednotlivých zemích, resp. regionech lišit a mohou se změnit bez předchozího upozornění.

Další články

Slevové dny u Lenner Motors - MG, Hyundai, Peugeot a Peugeot Motocycles
02 Květen

Získejte slevu až 7 500 Kč na skladové vozy

Rozdáváme slevy doslova na potkání!Využijte naší májové akce a získejte dodatečnou slevu 7 500 Kč nebo 5 000 Kč na nákup ...

Májové slavnosti - Lenner Motors
15 Duben

Zveme vás na Májové slavnosti do Vlašimi

Spojte příjemné s užitečným a vyrazte s námi na Májové slavnosti ve Vlašimi!Přijďte si užít první májový den s celou rodi...

logo servis automobilu

Prémiový servis vozů nabízí komplex služeb

logo smlouvy

Spolehlivé a prověřené ojeté vozy

logo automobilu

Nové vozy Hyundai, Peugeot a MG

logo automobilu

Výkup vozů za nejvyšší možné ceny

logo peněženky

Financování na operativní leasing

logo pneumatiky

Odborný pneuservis